Het bijzondere aan bromfietsen van 50 cc is voor velen dat ze maar één jaar verplicht zijn. Wat ik daarmee bedoel, is dat op 16-jarige leeftijd en na geslaagd te zijn voor het CBT, een jonge berijder in aanmerking komt om op een bromfiets van 50 CC te rijden. Op 17-jarige leeftijd mogen ze echter op een bromfiets van 125 CC rijden.
Een jaar lijkt lang voor een 16-jarige, dus veel jonge berijders door een 50 CC bromfiets zodra ze kunnen, allemaal met de bedoeling om een 125 CC fiets in te ruilen zodra ze de wettelijke minimumleeftijd hebben bereikt .
Het gevolg hiervan is dat er vaak relatief nieuwe 50cc bromfietsen tweedehands te koop zijn.
Aangezien er echter zoveel fietsen te koop zijn, moet u ervoor zorgen dat uw bromfiets verkoopt, zodat hij zich onderscheidt van de massa en een betere deal biedt aan potentiële klanten.
Dit betekent niet noodzakelijkerwijs dat u uw brommers 45 km/h te weinig aanbiedt, maar als u een paar eenvoudige stappen neemt op het gebied van veiligheid en presentatie, maximaliseert u de waarde en krijgt u hopelijk een snelle verkoop.
Het eerste wat ik zou aanraden is het meest voor de hand liggende. Geef je fiets een goede poetsbeurt. Koop misschien wat T-Cut of wax om eventuele krassen op uw 50 CC bromfiets te verminderen.
Als je fiets er schoon en representatief uitziet, zorg er dan voor dat hij ook veilig is. Deze kleine 50 cc: bromfietsen zullen vaak gekocht worden door de ouders van jonge berijders, en in hun ogen staat de veiligheid van elke aankoop hoog in het vaandel.
De remmen, olie, verlichting en banden moeten allemaal vooraf worden gecontroleerd. Remblokken moeten er schoon en relatief ongedragen uitzien, u moet proberen de olie te verversen en het oliefilter schoon te maken.
De lichten, voor en achter, moeten werken in zowel dimlicht als grootlicht.
Het eerste dat veel mensen opvallen aan een nieuw voertuig na het basiscarrosseriewerk, is de staat van de banden. Zorg ervoor dat de banden schoon zijn en meer dan voldoende profiel hebben.
Dit zijn allemaal vrij eenvoudige dingen, maar er zijn andere dingen die belangrijk zijn.
Omdat het een 50cc bromfiets van een jaar oud is, is er geen APK-certificaat voor nodig, maar u moet het logboek en de onderhoudsgeschiedenis goed bijhouden en beschikbaar hebben voor eventuele potentiële kopers om te bekijken en te onderzoeken.
Een nieuw fiscaal attest hebben is een zeer waardevolle investering. Het belasten van een bromfiets van 50 cc kost niet veel meer dan £ 10, maar voor een potentiële koper kan het gedoe om zijn nieuwe fiets te laten belasten het verschil maken tussen of hij ervoor kiest om uw bromfiets te kopen of weg te lopen.
Het is de moeite waard om uw fiets in een open ruimte te presenteren en potentiële kopers uit te nodigen om rond te kijken. Als u bromfietssloten van goede kwaliteit heeft die u bereid bent weg te geven bij uw verkoop, presenteer ze dan openlijk naast de fiets zelf.
Wat u hier eigenlijk doet, is het wegnemen van obstakels die een potentiële koper in gedachten heeft. In een ideale wereld zouden ze een betaalbare veilige 50 CC brommer kopen, waar ze gewoon een stukje mee kunnen rijden. Als ze moeten nadenken over fietsbeveiliging, belastingschijven en onderhoud, zijn ze misschien niet bereid om uw bromfiets te kopen.