Wat is een QR-code?
Een QR-code (kort voor Quick Response) is een matrix (tweedimensionale) streepjescode (of tweedimensionale code), leesbaar door speciale streepjescodelezers of uw mobiele telefoon met een camera. De code bestaat uit een zwart object dat is gerangschikt in een vierkant patroon op een witte achtergrond. Ik heb een Android-telefoon en heb een gratis app gevonden die zo gemakkelijk te gebruiken is. Onlangs, toen ik prijzen en kenmerken van notebooks in verschillende winkels aan het vergelijken was. Dit was een gemakkelijke manier om informatie te verzamelen en een beter geïnformeerde beslissing te nemen.
De QR-code is een van de meest populaire soorten tweedimensionale streepjescodes met de bedoeling dat de inhoud met hoge snelheid wordt gedecodeerd. Hoewel het erg populair is in Japan, begint het in de VS net bekend te worden.
Hoe maak je de code aan?
Iedereen met toegang tot internet en een computer kan eenvoudig zijn eigen code genereren. Door de code met uw smartphone te scannen, heeft u onmiddellijk toegang tot geselecteerde afbeeldingen, YouTube-video’s, bedrijfswebsites en tekst om uw producten op de markt te brengen.
Er zijn veel gratis codegenerators op internet, Google maar eens op de term: QR-codegenerator
Als u code maakt die naar een website linkt, genereert deze de code van het vierkante kader samen met een tagregel met uw website. Opmerking: als u een qr code online toevoegt aan uw website, zorg er dan voor dat u de (Alt-tagbeschrijving) toevoegt, zodat de zoekmachines de code indexeren.
Het is gemakkelijk om de nieuwe code te uploaden naar uw sociale netwerkportfolio, bedrijfswebsite of bij het maken van visitekaartjes – waardoor uw bedrijf er erg “cutting edge” uitziet.
Hoe zou ik deze tool gebruiken in bedrijfsmarketing?
We raden aan om de code in marketingmateriaal van het bedrijf (gedrukt en online) te plaatsen om te linken naar uw:
Bedrijfswebsite
een instructievideo
een PowerPoint-presentatie
bedrijfsflyer
visitekaartje – zet het op de achterkant
in uw sociale netwerkprofielen – Facebook-, LInkedIn- of Twitter-foto’s
Auto reclameborden
Kleding – t-shirts of petten
De nieuwe marketingtool opent nieuwe manieren voor bedrijfseigenaren om uw klanten te bereiken.
Bijvoorbeeld: makelaars in onroerend goed kunnen hun code toevoegen aan Te Koop-borden die potentiële kopers kunnen leiden naar webgebaseerde virtuele rondleidingen en andere relevante informatie. Het wordt een 24×7 verkooptool die huizenkopers de kans geeft om op hun gemak een virtuele rondleiding door het huis te maken.
Terwijl nieuwe marketingtrends komen en gaan, is de QR-code gepositioneerd om een marketinghoofdstuk te worden om bedrijfseigenaren te helpen nieuwe markten te bereiken.