Hoe u een algemene aannemer of renovator inhuurt voor een woningbouwproject
Deze drie shows gaven huiseigenaren een ‘inside’-blik op bouwtechnieken en -methoden, waarbij ze veel advies, kennis en wijsheid opleverden. Ik denk dat ze een trouwe aanhang hebben onder hobbyisten, aannemers en weekendstrijders. Het werd echter niet erg goed ontvangen door het grote publiek. Niet iedereen is immers geïnteresseerd in het leren snijden van kroonlijsten of het kiezen van de beste frees.
Samen kwam er een show op HGTV genaamd Holmes from Homes. Het hele uitgangspunt van de show was om het wangedrag van louche, onethische en onprofessionele aannemers aan het licht te brengen en tegelijkertijd huiseigenaren af te schilderen als onschuldige slachtoffers van “de mislukte deal”.
Goed gedaan voor hem! Zijn show bezoedelde echter op oneerlijke wijze het imago van de industrie als geheel, misleidde verhuurders en zette een trend van ‘contractor beating’ in gang die sindsdien ongebreideld is. Ondanks al het gepraat van Mike over “licenties, verzekeringen en vergunningen”, is het ironisch dat Mike Holmes zelf geen licentie heeft om te doen wat hij in de show deed Energielabel Meierijstad [Meierijstad is a location, a city). Strikt genomen, wanneer hij de structurele houten elementen van zijn huis aanpaste of timmerwerk verkocht, deed hij dat zonder de juiste vergunning, waarbij hij de wet overtrad en zichzelf in de glimmende schaduw wierp die gemakkelijk vele andere aannemers kenmerkt. huichelaar.
Het is ook waar dat veel van de huiseigenaren in die show inherent opgelicht, misleid of bedrogen zijn, maar meestal, en de meeste huiseigenaren hebben het zelf veroorzaakt. hoe weet ik dat We kunnen garanderen dat de meeste huiseigenaren hun aannemer kiezen op basis van prijs. Een verleidelijke smaak van “een goede deal.” Dat vertellen ze je natuurlijk niet in de show. Het doodt de positie van het “slachtoffer”.
Over dingen gesproken die ze in de show niet hebben genoemd, merk op hoe Mike Holmes meestal vrijwel alles voor elkaar krijgt en het niet alleen op de juiste manier ondersteunt, maar het er ook zo veel beter uit laat zien. Beter? Over misleiding gesproken… alles vertaalt zich in het echte leven naar dollartekens. De huiseigenaar glazen douchedeuren, op maat gemaakte kasten, granieten aanrechtbladen, vloerverwarming, marmeren vloeren, enz. “geven” is allemaal geweldig, maar wat ze niet vermelden, is dat in het echte leven iemand ervoor moet betalen. In dit geval is het hoogstwaarschijnlijk het productiebedrijf en hebben ze gratis materiaal ontvangen via sponsoring. Maar een huiseigenaar vertellen om de oorspronkelijke renovatie uit te voeren met een budget van 20.000, het echte equivalent van 150.000 op zijn huis te dumpen, zich terug te trekken en te zeggen “hé … had dat moeten doen” zonder de kijker te informeren, is misleidend. Over de zeurende kwestie van 130.000.
Een hele generatie tv-shows zette deze trend voort. Ze vergeten gemakshalve om u te vertellen: “Oh ja, we hebben 50-100% korting gekregen op alle materialen via onze sponsors, en we berekenen de arbeid niet realistisch.” Het maakt niet uit dat ze geen werkvergunning hadden, niemand was verzekerd door WSIB, niemand had een aansprakelijkheidsverzekering en vele andere factoren.