Terwijl goochelshows voor kinderen vaak worden geassocieerd met besloten verjaardagsfeestjes, zoeken steeds meer organisatoren van evenementen naar een kindergoochelaar om hun functie uit te voeren.
Het meest voorkomende probleem bij het vinden van een kindergoochelaar die geschikt is voor hun evenement, is het kiezen van de juiste goochelaar. Hoe weet je dat je een goochelaar kiest die echt getalenteerd is, en niet iemand die de kinderen saai of “lam” zullen vinden?
De eerste plaats waar de meeste mensen een goochelaar zoeken, is internet. Maar met zo veel om uit te kiezen op internet en in het telefoonboek, kun je deze vragen gebruiken om iemand te vinden die een hit zal zijn bij je volgende prijsuitreiking, inzamelingsactie of zomerkamp:
1. Kun je met de goochelaar praten voordat je zijn show boekt? Het is belangrijk om met de goochelaar te kunnen praten, ervoor te zorgen dat je met hem “klikt” en ervoor te zorgen dat het gemakkelijk is om mee te werken. Als je met kinderen omgaat, wil je ervoor zorgen dat ze een aardige persoonlijkheid hebben en niet een die spanning in de kamer veroorzaakt.
2. Passen ze hun show aan op de leeftijdsgroep van de kinderen? Te vaak hebben goochelaars een show die alleen wordt gewaardeerd en genoten door een specifieke leeftijdsgroep. Zowel de verfijning van de magie als de lengte van de show moeten worden afgestemd op de leeftijdsgroep en de aandachtsspanne van het publiek.
3. Hebben ze ervaring met grotere evenementen? Sommige goochelaars hebben alleen kleine privéfeesten gedaan en je wilt er zeker van zijn dat je een goochelaar hebt die ervaring heeft met een groter publiek, een strakker tijdschema en het algemene gevoel van een groter evenement. Zorg ervoor dat ze ervaring hebben.
4. Hebben ze ervaring met het werken met evenementen die vergelijkbaar zijn met jouw evenement? De sfeer van een kerkprogramma is heel anders dan bijvoorbeeld een schoolbanket. Vraag naar de ervaring die de goochelaar heeft gehad met het specifieke type evenement dat je organiseert. Als ze nog geen ervaring hebben met dat soort evenementen, zoek dan uit voor welk soort evenement ze hebben opgetreden.
5. Hebben ze feedback van andere mensen waarnaar u kunt verwijzen? Natuurlijk kunnen ze zeggen dat ze geweldig werk leveren, maar de echte test is om te horen wat andere organisatoren van evenementen te zeggen hebben over de show die op hun evenement werd uitgevoerd. Lees feedback van andere klanten en volg je instinct over het gebruik van dezelfde goochelaar.