Combineer “web” met “log” en je krijgt “blog”. Het is een grappig woord, maar serieuze zaak.
Dit bericht gaat over zakelijk bloggen – met een doel. We hebben veel te dekken, dus we zullen het zo efficiënt mogelijk uitschakelen met een reeks lijsten.
We komen er zo aan.
Wie moet dit bericht lezen?
Niet – blogger – Je hebt nog nooit een blog gehad en dat moet je nu oplossen.
Onvervulde blogger – Je hebt een tijdje geblogd. Magie heeft nooit toegeslagen.
Beginnende blogger – Je blogt, maar weet niet echt wat je doet.
Regelmatige blogger – Je krijgt tips van een collega-blogger.
Expert blogger – Je zou de goede dingen voor je blog kunnen stelen.
Geen van bovenstaande – Je hebt niets beters te doen dan te lezen over bloggen.
21 voordelen van doelgericht bloggen.
Maak contact met klanten – Een blog is een praktische en krachtige manier om nuttige, relevante informatie met klanten te delen.
Maak contact met partners – Met bloggen kunt u contact maken en samenwerken met influencers en leiders die een belangrijke rol kunnen spelen bij het opbouwen van uw bedrijf.
Genereer verkeer – Een strategisch geplande blog, met zorgvuldig gekozen zoekwoorden in het spel, zal verschijnen in de zoekresultaten en verkeer naar uw bestemmingspagina’s leiden.
Vestig autoriteit – Uw zakelijke blog is de spil van uw contentmarketinginspanningen waar u uw expertise deelt.
Win zaken – 60% van de bedrijven die bloggen krijgt meer klanten, zegt HubSpot.
Inspireer uw sociale media – Als u sociale media effectief gebruikt, deelt u uw blogposts regelmatig en profiteert u van de magische versterking van sociale netwerken.
Vergroot het bereik – Uw blog wordt gedeeld en vindt dagelijks nieuwe oogbollen.
Breid uw e-maildatabase uit – Uw blog moet mensen inspireren om zich aan te melden voor uw lijst met e-mailnieuwsbrieven. Bovendien leidt uw e-mail verkeer naar uw blog.
Geef uw bedrijf een stem – Een blog is uw preekstoel, uw publicatie, uw tijdschrift – de plaats waar u praat over wat u ook kiest, hoe u ook kiest.
Humaniseer uw bedrijf – Die stem heeft persoonlijkheid nodig. Grote bloggers zijn oprecht. Je persoonlijkheid komt in het spel, dat wil zeggen, als je echte verbindingen wilt maken.
Ideeën uitwisselen – Blogs vernietigen de muur die ooit tussen een bedrijf en zijn klanten stond. Je stimuleert interactie, commentaar en feedback. Je creëert een gesprek.
Word (en blijf) klantgericht – Door te bloggen leert u hoe u in de termen van uw klanten kunt spreken, deze essentiële vaardigheid voortdurend kunt verbeteren en meer in contact kunt komen met de wensen en behoeften van uw publiek.
Inspireert inhoud en productiviteit – Bloggen is hard werken. Je hebt processen nodig. Inzet. Samenhang. Je moet een stapje verder gaan – en je wordt daarvoor beloond.
Verhoog de focus – Een subtiele aanvulling op het bovenstaande punt, bloggen dwingt je consequent om te definiëren wie je probeert te bereiken en waarom.
Genereer publiciteit – Zoals ik al zei, zorgen zakelijke bloggers voor autoriteit. Blijf erbij en laat zien dat je je niche kent en je zult regelmatig worden gevraagd voor interviews.
Nodig buitenstaanders uit – Hoewel zakelijke bloggers zich moeten onthouden van meedogenloze promotie, is de blog een geschikt forum om inzicht te geven in uw bedrijf, zijn waarden en mensen.
Ga strategisch te werk – U maakt er een gewoonte van om de analyses van de site nauwkeurig te onderzoeken en allerlei inzichten te verzamelen over wat uw publiek wel en niet aanspreekt. Uw marketing wordt met de dag strategischer.
Leren – We worden nu een beetje warm en wazig, maar het valt niet te ontkennen dat je veel gaat leren over jezelf en de wereld om je heen. Het hoort bij schrijver zijn.
Raak geïnspireerd – Het onderzoek, het gesprek, de ervaring… het is inspirerend. Geloof me hierin: een schakelaar wordt aangezet en het is onmogelijk om deze uit te zetten.
Veel plezier – Misschien zal niet iedereen het erover eens zijn dat bloggen leuk is, maar ik geloof dat elke geweldige blogger eraan begint en ervan geniet.
Verdien miljoenen – Misschien, misschien niet. Zakelijk bloggen met een doel werkt echter. Elke post is een troef voor de lange termijn. Leer bloggen en u verlaagt uw marketingkosten en verhoogt de verkoop.
Laten we eens kijken hoe het moet.
22 tips om doelgericht te bloggen.
Ik moet hier een schreeuw geven aan mijn man, mentor, vriend, Marcus Sheridan, ook bekend als The Sales Lion. Niemand begrijpt en leert de praktijk van bloggen zoals Marcus. Ik zal zijn geweldige post, “50 kwaliteiten van de beste zakelijke blogs ter wereld” hier niet repliceren, maar ik heb er deze ideeën uit gehaald (en moedig je aan om het te bekijken).
Beantwoord vragen – Luister goed naar de vragen die prospects en klanten stellen en beantwoord ze allemaal in je berichten.
Onderwijs, niet prediken – Maak van uw blog geen hardhandige poging om reclame voor uw producten te maken. Neem de mentaliteit van een opvoeder over en u wint het vertrouwen van uw lezer.
Converse – Stel vragen aan uw lezers, moedig feedback, tegenpunten en kritiek aan. Reageer zo snel mogelijk op opmerkingen om ideeën uit te wisselen.
Creëer een blogcultuur – Nodig iedereen in uw bedrijf en de achterban uit om ideeën bij te dragen en deel te nemen aan de blog.
Gebruik afbeeldingen.